• Hrv Eng
  • Digitalna pristupačnost
    • Povećaj font
    • Smanji font
    • Promijeni kontrast
    • Promijeni font
    • Sivi tonovi
    • Istakni poveznice
    • Vrati izvorno
  • Posjetite nas 
    • Muzej grada Zagreba
    • Vanjske zbirke
    • Knjižnica, odjel dokumentacije i fotografske zbirke
  • O muzeju 
    • Opći podaci
    • Povijest muzeja
    • Djelatnici muzeja
    • Informiranje, akti, javna nabava
    • Natječaji i javni pozivi
    • Pristupačnost Muzeja
    • Politika privatnosti
  • Odjeli 
    • Informatički odjel
    • Knjižnica
    • Odjel dokumentacije
    • Pedagoško-andragoški odjel
    • Preparatorske radionice
  • Zbirke 
  • Izložbe 
    • Stalni postav
    • Povremene izložbe
    • Virtualne izložbe/online zbirke
  • Edukacija 
  • Projekti 
  • Događanja 
  • Izdanja 
    • Posjetite nas
      • Muzej grada Zagreba
      • Vanjske zbirke
      • Knjižnica, odjel dokumentacije i fotografske zbirke
    • O muzeju
      • Opći podaci
      • Povijest muzeja
      • Djelatnici muzeja
      • Informiranje, akti, javna nabava
      • Natječaji i javni pozivi
      • Pristupačnost Muzeja
      • Politika privatnosti
    • Odjeli
      • Informatički odjel
      • Knjižnica
      • Odjel dokumentacije
      • Pedagoško-andragoški odjel
      • Preparatorske radionice
    • Zbirke
    • Izložbe
      • Stalni postav
      • Povremene izložbe
      • Virtualne izložbe/online zbirke
    • Edukacija
    • Projekti
    • Događanja
    • Izdanja
  • Hrv Eng
  • Digitalna pristupačnost
    • Povećaj font
    • Smanji font
    • Promijeni kontrast
    • Promijeni font
    • Sivi tonovi
Strelica koja vodi na vrh stranice Na vrh
  • Naslovnica
  • Izložbe
  • Povremene izložbe

Darko Gruber: Akvareli

Oblikovanje izložbe: Joža Ladović


Darko Gruber, rođen 1934. godine u Slavonskom Brodu, po zanimanju viši arhitektonski tehničar, živi i radi u Zagrebu, bavi se amaterski slikarskim uzmognućima već dugi niz godina. Nastavljajući autohtonost obiteljskog opredjeljenja i ukusa prema likovnom kazivanju i prezentaciji, slikar godinama marljivo, tiho i nenametljivo, krajnje sustavno i seriozno, gradi svoj likovni identitet. Amater po statusu i ponašanju, nikako po ostvarenim likovnim dosezima, naprotiv hiperkritičan prema ostvarenom, Gruber se u ovovremenom, ustaljenom tumačenju amaterskog likovnog tvorenja odlikuje zavidnom samokritičnošću, skrupuloznošću. U estetskom smislu njegov opus daleko premašuje ona uobičajena ostvarenja na koja smo pomalo interno naviknuti, a koja su isključivo samo plod izvjesnog talenta i slobodnog vremena amatera. Gruberov likovni tekst nije uvod ili predgovor, likovna margina, već čitka, pitka i izgrađena rečenica.

Usvojivši najprije informativno, a potom i analitički nezaobilazno znanje o tehnologiji uporabnog materijala, ugradivši atavističke predilekcije slikarskog talenta i imaginacije, kritička detekcija Gruberova vodi i ka spoznaji autora ovih redaka i zaključku da se radi o već korektno izgrađenom slikarskom individuumu.

Zbog potrebe da prikaže realitet datog motiva iz svekolike stvarnosti koji nas determinira, a koji je svjedokom i Gruberova životnog i slikarskog iskustva, slikar odabire tehniku akvarela kako bi evidentnost materijaliteta svijeta oko sebe i u sebi sublimirao što racionalnije u likovnu istinu.

Služeći se ovom kompleksnom tehnikom koja je, u dakako dobroj realizaciji, primjerena samo vičnom, iskusnom slikarskom potezu, Gruber vrlo oprezno, u jednoj koloristički relativno škrtoj gami dozira odnos pigmenta i vode, što je jedan od preduvjeta slikarske spoznaje “čarolije” akvarela.

Akvarel je tehnika hipa, pokušaj slikara da zaustavi nezaustavljivo, uhvati neuhvatljivo, zabilježi nezabilježeno, bez mogućnosti (iz tehnologijskih razloga) naknadne korekcije. Ako i jedan način likovnog izražavanja traži od slikara hitrost i britkost duha, sintezu znanja i nadahnuća, onda je to, prije svega, akvarel.

Motivska odredišta Gruberova slikarstva pretežno treba tražiti u njegovu opredjeljenju ka urbanom. Ta predilekcija rezultat je možda dijelom njegove profesije, stoga njegove vedute, koje ujedno predstavljaju i najzrelija rješenja, lišena suvišne faktografije i naracije, djeluju likovno sasvim uvjerljivo. Gradeći vertikale i horizontale zdanja, s dosta subjektivnog i ležernog shvaćanja geometrije, većinu kompozicija karakterizira dobra organizacija perspektive, a sporadično inzistiranje na detalju pokreće ritmiku slike. Odmjerenim, suzdržanim nanosima boje Gruber ostvaruje masu finih nijansi pa njegovi tonski izričaji dobivaju tako novu dimenziju sugestivnosti. Zanimljivi su i interijeri na kojima otkrivamo slikarevu sklonost ka figurativnom.

Duško Maričić




Podijelite sadržaj

  • Facebook

Povezani članci i publikacije

  • Posjetite nas 
    • Muzej grada Zagreba
    • Vanjske zbirke
    • Knjižnica, odjel dokumentacije i fotografske zbirke
  • O muzeju 
    • Opći podaci
    • Povijest muzeja
    • Djelatnici muzeja
    • Informiranje, akti, javna nabava
    • Natječaji i javni pozivi
    • Pristupačnost Muzeja
    • Politika privatnosti
  • Odjeli 
    • Informatički odjel
    • Knjižnica
    • Odjel dokumentacije
    • Pedagoško-andragoški odjel
    • Preparatorske radionice
  • Zbirke 
  • Izložbe 
    • Stalni postav
    • Povremene izložbe
    • Virtualne izložbe/online zbirke
  • Edukacija 
  • Projekti 
  • Događanja 
  • Izdanja 

Muzej grada Zagreba
Opatička 20
10000 Zagreb

Tel: +385 1 4851 361
        +385 1 4851 362

e-mail: mgz@mgz.hr

Radno vrijeme:
UTORAK – SUBOTA: 10:00 – 18:00
NEDJELJA: 10:00 – 14:00

Muzej je zatvoren blagdanima i državnim praznicima.

VODIČKA SLUŽBA I NAJAVA GRUPA:
info@mgz.hr   

  • Marketing i PR
  • Zahtjev za korištenje građe
  • Cjenik usluga
  • Impresum
Izrada NOVENA